Afspelen

De Nee/Nee-consument.

Van folders die consumenten kunnen doorspitten om tot de voordeligste keuze te komen, tot een banner die met 1 klik naar de beste keuze leidt. Waar kies je als merk voor om jouw doelgroep te bereiken en met welke boodschap krijg je jouw doelgroep in beweging? Zowel de theorie als de praktijk bewijst dat consumenten van nature efficiëntgericht (lees: lui) zijn. Dat betekent dat de vorm en inhoud van communicatie moet leiden tot ‘zo makkelijk mogelijk gedrag’. ‘Makkelijk gedrag’ levert de meeste ‘actie’ op. Dat kan goed lukken met één folder in een uitgebreid folderpakket. Maar heb je twijfels, zit je vol ideeën en sta je ervoor Open om meer te horen over consumentengedrag? Bel of mail Open Now. Campagnes voor gedragsverandering.

Contact
 
 
 

De Verstokte roker.

Eén oktober is voor veel rokers hét moment om het pakje sigaretten links te laten liggen en te stoppen met roken: Stoptober. Dit jaar vindt het voor de 7-e keer plaats en dankzij de voorgaande 6 edities zijn al meer dan 300.000 rokers in Nederland gestopt. …

Lees verder Contact
 
 

De Prijskiezer.

Keuzestress is een luxeprobleem in een welvarende wereld. Het kan ervoor zorgen dat er minder doordachte of zelfs helemaal geen keuzes worden gemaakt. Als het écht moet, maken we trouwens graag gebruik van shortcuts. …

Lees verder Contact
 
 

De Naastgooier.

Waarom gooien mensen hun afval op straat en wat kunnen we doen om dit gedrag te veranderen? In 2019 deden we voor McDonald’s onderzoek naar zwerfafval rondom hun restaurants. Een uitgebreide gedragsanalyse leerde ons dat, naast gemakzucht, talloze factoren een rol spelen bij weggooigedrag. …

Lees verder Contact
 
 

De Carnivoor.

Terwijl we allemaal weten dat een lekker stuk vlees niet altijd een duurzame of diervriendelijke keuze is, speelt vlees nog altijd een belangrijke rol in onze dagelijkse maaltijd. Sterker, het is de norm. …

Lees verder Contact
 
 

De Merkenwisselaar.

Millennials switchen makkelijk tussen merken en producten. Zij hechten minder waarde aan merkloyaliteit. Zoekmachines, sociale media en online winkelen maken het eenvoudig om te vergelijken en verschillende opties uit te proberen. …

Lees verder Contact
 
 

De Koopjesjager.

De consument is ook maar een mens. Die keuzes maakt gebaseerd op een al dan niet bewuste afweging: ‘Wat verlies ik?’ versus ‘Wat levert het op?’ Daarbij telt het verlies zwaarder dan de winst. …

Lees verder Contact