Het begint met een visie

 

Hoe versnel je positieve verandering? Dat is waar we bij Open Now elke dag mee bezig zijn.Wij geloven dat je daar twee dingen voor nodig hebt: fundamenteel begrip van menselijk gedrag en de kracht van creativiteit. Als je die twee met elkaar verbindt, gebeuren er geweldige dingen.

Daarom is Open Now (gestart in 2015) het eerste reclamebureau waar gedragswetenschappers en creatieven dagelijks samenwerken aan impactvolle campagnes en het bouwen van inspirerende merken. Campagnes die het gedrag van miljoenen mensen op een positieve manier beïnvloeden, of zelfs veranderen.

Commercieel of niet commercieel, communicatie heeft altijd te maken met grote maatschappelijke transities als: duurzaamheid, klimaat, vitaliteit, eigentijdse voeding, financiële zelfredzaamheid en bijvoorbeeld een socialere samenleving.

Wij geloven niet in ‘wij weten het allemaal’. Wij geloven in ‘samen zoeken naar de beste aanpak’. Met alle kennis en ervaring die we in huis hebben, blijft een open mind onze grootste kracht.

 

Aanpak

 

Gedragsreis©

In onze aanpak staat de Gedragsreis© centraal. Met dit zelf ontwikkelde model brengen we het proces van gedragsverandering in kaart. Van het bestaande gedrag naar het gewenste gedrag en alle stappen die daarvoor nodig zijn. Zo weten we precies op welke factoren we creativiteit in kunnen zetten om gedrag te veranderen. De Gedragsreis© zorgt voor inzicht, onderbouwing en planmatigheid.

Wetenschappelijk

Onze strategieën baseren we altijd op de laatste (gedrags)wetenschappelijke inzichten. Zo creëert ons team van ervaren gedragswetenschappers en communicatiestrategen een vliegende start voor iedere campagne.

Creatief

Creativiteit wordt –gelukkig maar– nooit helemaal wetenschappelijk, maar is wel onmisbaar voor vooruitgang, onderscheid en impact. Met slimme creativiteit die ook daadwerkelijk gedrag beïnvloedt maken wij als bureau het grote verschil voor onze opdrachtgevers.

Open

Bij Open Now weten we veel, maar we pretenderen niet alle wijsheid in huis te hebben. Vandaar dat we ons graag openstellen. Allereerst voor onze klanten, maar ook voor nieuwe kennis, nieuwe technieken en nieuwe vormen van samenwerking. Met andere bureaus bijvoorbeeld.

Zakelijk

Reclame moet een renderende investering zijn voor de adverteerder. De zakelijke kant houden we dan ook voor ogen bij het creatieve proces. Sluiten de concepten aan bij de doelstellingen en het budget? We zullen onze keuzes om die reden altijd goed onderbouwen.