Afspelen

De Prijskiezer.

Keuzestress is een luxeprobleem in een welvarende wereld. Het kan ervoor zorgen dat er minder doordachte of zelfs helemaal geen keuzes worden gemaakt. Als het écht moet, maken we trouwens graag gebruik van shortcuts. Dus gaan we naar een vergelijkingssite wanneer we een (nieuwe) zorgverzekeraar moeten kiezen. We krijgen er alle informatie die er over alle zorgverzekeraars te vinden is en baseren onze keuze vervolgens op: ‘zo min mogelijk kosten’ (loss aversion) en ‘de mening van anderen’ (social proof). Maar hoe verstandig is dat eigenlijk? En hoe laten we de consument andere (relevantere) aspecten overwegen? Daar is gedragskennis voor nodig. En daar houden wij ons mee bezig. Geïnteresseerd? En sta je ervoor Open om door ons op weg te worden geholpen? Bel of mail Open Now. Campagnes voor gedragsverandering.

Contact
 
 
 

De Verstokte roker.

Eén oktober is voor veel rokers hét moment om het pakje sigaretten links te laten liggen en te stoppen met roken: Stoptober. Dit jaar vindt het voor de 7-e keer plaats en dankzij de voorgaande 6 edities zijn al meer dan 300.000 rokers in Nederland gestopt. …

Lees verder Contact
 
 

De Naastgooier.

Waarom gooien mensen hun afval op straat en wat kunnen we doen om dit gedrag te veranderen? In 2019 deden we voor McDonald’s onderzoek naar zwerfafval rondom hun restaurants. Een uitgebreide gedragsanalyse leerde ons dat, naast gemakzucht, talloze factoren een rol spelen bij weggooigedrag. …

Lees verder Contact
 
 

De Carnivoor.

Terwijl we allemaal weten dat een lekker stuk vlees niet altijd een duurzame of diervriendelijke keuze is, speelt vlees nog altijd een belangrijke rol in onze dagelijkse maaltijd. Sterker, het is de norm. …

Lees verder Contact
 
 

De Merkenwisselaar.

Millennials switchen makkelijk tussen merken en producten. Zij hechten minder waarde aan merkloyaliteit. Zoekmachines, sociale media en online winkelen maken het eenvoudig om te vergelijken en verschillende opties uit te proberen. …

Lees verder Contact
 
 

De Koopjesjager.

De consument is ook maar een mens. Die keuzes maakt gebaseerd op een al dan niet bewuste afweging: ‘Wat verlies ik?’ versus ‘Wat levert het op?’ Daarbij telt het verlies zwaarder dan de winst. …

Lees verder Contact
 
 

De Nee/Nee-consument.

Van folders die consumenten kunnen doorspitten om tot de voordeligste keuze te komen, tot een banner die met 1 klik naar de beste keuze leidt. Waar kies je als merk voor om jouw doelgroep te bereiken en met welke boodschap krijg je jouw doelgroep in beweging? …

Lees verder Contact