Terwijl we allemaal weten dat een lekker stuk vlees niet altijd een duurzame of diervriendelijke keuze is, speelt vlees nog altijd een belangrijke rol in onze dagelijkse maaltijd. Sterker, het is de norm. Dat is ook de reden waarom we wat uit te leggen hebben als we voor een vleesloze optie kiezen. Dus rijst de vraag: Hoe kun je de keuze voor vegetarisch normaliseren? Nou, door de menukaart aan te passen bijvoorbeeld en de vegetarische opties niet losstaand, maar naast vlees en vis aan te bieden. Bovendien willen vleesliefhebbers niets missen; het draait allemaal om smaak en ervaring. Communicatie kan hierop inspelen. Carnivoren zijn niet snel overtuigd door gezonde of vleesloze aspecten van vegetarisch eten, maar juist door de smaak. Vleesachtig taalgebruik schijnt een verschil te kunnen maken. Zeg nou zelf; van woorden als geroosterd, gegrild, krokant en knapperig, gaat toch iedereen watertanden. Interessant? Vinden wij ook. Sta je ervoor Open om hier meer over te horen? Bel of mail Open Now. Campagnes voor gedragsverandering.
ContactDe Carnivoor.
De Verstokte roker.
Eén oktober is voor veel rokers hét moment om het pakje sigaretten links te laten liggen en te stoppen met roken: Stoptober. Dit jaar vindt het voor de 7-e keer plaats en dankzij de voorgaande 6 edities zijn al meer dan 300.000 rokers in Nederland gestopt. …
Lees verder ContactDe Prijskiezer.
Keuzestress is een luxeprobleem in een welvarende wereld. Het kan ervoor zorgen dat er minder doordachte of zelfs helemaal geen keuzes worden gemaakt. Als het écht moet, maken we trouwens graag gebruik van shortcuts. …
Lees verder ContactDe Naastgooier.
Waarom gooien mensen hun afval op straat en wat kunnen we doen om dit gedrag te veranderen? In 2019 deden we voor McDonald’s onderzoek naar zwerfafval rondom hun restaurants. Een uitgebreide gedragsanalyse leerde ons dat, naast gemakzucht, talloze factoren een rol spelen bij weggooigedrag. …
Lees verder ContactDe Merkenwisselaar.
Millennials switchen makkelijk tussen merken en producten. Zij hechten minder waarde aan merkloyaliteit. Zoekmachines, sociale media en online winkelen maken het eenvoudig om te vergelijken en verschillende opties uit te proberen. …
Lees verder ContactDe Koopjesjager.
De consument is ook maar een mens. Die keuzes maakt gebaseerd op een al dan niet bewuste afweging: ‘Wat verlies ik?’ versus ‘Wat levert het op?’ Daarbij telt het verlies zwaarder dan de winst. …
Lees verder ContactDe Nee/Nee-consument.
Van folders die consumenten kunnen doorspitten om tot de voordeligste keuze te komen, tot een banner die met 1 klik naar de beste keuze leidt. Waar kies je als merk voor om jouw doelgroep te bereiken en met welke boodschap krijg je jouw doelgroep in beweging? …
Lees verder Contact