Wees alert bij een NL-Alert.

NL-Alert

 
 
 
 

We kennen allemaal wel NL-Alert als het alarmeringsmiddel van de overheid. Samen met het Ministerie van Justitie & Veiligheid ontwikkelden wij de nieuwe herpositioneringscampagne. Het doel van de campagne? De bekendheid van en het vertrouwen in NL-Alert als hét alarmeringsmiddel van de overheid vergroten. Dit doen wij met deze campagne door aandacht te besteden aan de ‘ontvangerskant’. Alleen hier kan emotie worden toegevoegd en het gevoel van vertrouwen worden vergroot. Want wat gebeurt er je als je een NL-Alert krijgt? Wat doe je dan? Eerdere commercials van NL-Alert waren vooral informatief.

In de nieuwe campagne voegden we (positieve) emotie toe door echte mensen te tonen. We laten zien dat anderen NL-Alert vertrouwen en het handelingsperspectief opvolgen. Hiermee communiceren we een gewenste norm en creëren we een gevoel van unity (“wij Nederlanders samen”). Dit is belangrijk, want vooral in onzekere momenten (zoals een noodsituatie) zijn we geneigd het gedrag van anderen te volgen en hebben we behoefte aan het veilige gevoel van bij een groep horen. Dit deden wij middels een TV commercial en online video’s, maar ook middels testimonials.