Voor gemeente Den Haag hebben we een campagne ontwikkeld die de jongere inwoners van Den Haag (15-24 jaar) stimuleert om minder nieuwe kleding te kopen en in plaats daarvan meer te repareren of tweedehands te kopen.
De campagne is opgedeeld in twee fases. In de eerste fase zijn inwoners nieuwsgierig gemaakt met uitingen van enkel een model in een hippe outfit en een URL of QR code. In de tweede fase van de campagne wordt het onderwerp van de campagne duidelijk: anti-verspilling, met de focus op kleding.


De strategie richt zich o.a. op het doorbreken van bestaande onbewuste associaties. Waar veel mensen bij tweedehands kleding denken aan vies, onbruikbaar of ouderwets, positioneren wij het als modieus, hip en bruikbaar. Dit trekt de aandacht, zodat we het verkeerde beeld kunnen ombuigen naar een positief beeld.
Bij de video’s is ook een overzicht te vinden van alle plekken in Den Haag waar mensen terecht kunnen voor het ruilen, weggeven, lenen, of kopen van tweedehands kleding, en waar ze hun kapotte kleding kunnen (leren) repareren. Zo willen we duurzame kledingkeuzes van inwoners in Den Haag stimuleren.