ONVZ versterkt in de nieuwste campagne haar positionering als eersteklas zorgverzekeraar. Na drie succesvolle jaren blijkt deze keuze actueler dan ooit. De campagne laat zien dat ONVZ er voor jou is op momenten die je gezondheid raken en je ondersteunt door je zo snel en goed mogelijk te helpen. Te zien op TV en online, richt de campagne zich op het vergroten van de naamsbekendheid en het versterken van de emotionele connectie met het merk.
Juist nu de zorgverzekeringsmarkt verschraalt, is er behoefte aan hoogwaardige zorg, ruime keuze en kwaliteitsfocus. Uit analyse van eerdere campagnes bleek dat meer emotie in de merkcommunicatie nodig was, met name in de bovenste lagen van de funnel om ook op lange termijn instroom te garanderen. Die emotie vonden we rond ‘de comeback’.
Pech, een ongeval of ziekte: iedereen krijgt ermee te maken. Herstellen vraagt tijd, doorzettingsvermogen en steun. ONVZ staat naast je, ontzorgt en biedt kwalitatieve zorg en deskundig zorgadvies, zodat jij je kunt richten op herstel. Dit geeft een gevoel van zekerheid dat je goed zit bij ONVZ.
Het campagnethema wordt ondersteund door een herinterpretatie van het iconische nummer Eye of the Tiger, die de emotionele impact en herkenbaarheid van de campagne vergroot.
ONVZ behoort tot de zorgverzekeraars met de hoogste klanttevredenheid en heeft een uitstroompercentage dat vijftig procent lager ligt dan het markgemiddelde.