De nieuwe uitrol van de ‘eersteklas-campagne’ van ONVZ is op verschillende fronten geoptimaliseerd. Hiervoor zijn de voorgaande campagne-effecten geanalyseerd en is er op grond van deze data nieuw onderzoek gedaan naar de beweegredenen en gedragsbeïnvloeders van de doelgroep. We spelen in op het fenomeen van inertia , waarbij mensen vanwege een natuurlijke weerstand tegen verandering vaak niet wisselen van zorgverzekeraar. In de context van choice overload , waarbij het uitgebreide aanbod aan zorgverzekeringen consumenten kan verlammen en het moeilijk maakt om tot een besluit te komen, biedt ONVZ een duidelijke richting.
De campagne heeft als thema ‘Daarom ONVZ’ en zet de motivatie van ONVZ-klanten die kiezen voor een zorgverzekering die zekerheid en vertrouwen biedt centraal. De campagne zorgt voor hoge identificatie en maakt ‘eersteklas’ aantrekkelijk met concrete usp’s zoals keuzevrijheid, ruime vergoedingen en excellente service (Snelzorg). We introduceren de premium functie, die erop is gericht klanten het gevoel te geven dat ze door voor ONVZ te kiezen, (onbewust) deel uitmaken van een exclusieve groep die altijd voor het beste gaat.
Daarnaast is het eersteklas aanbod verbreed met een tweede basisverzekering, ONVZ Bewuste Keuze. Deze nieuwe basisverzekering is er voor een iets jongere doelgroep, die bewust wil kiezen voor een goede zorgverzekering, zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen. De campagne moet bestaande klanten bevestigen in hun keuze voor ONVZ en zorgen voor nieuwe aanwas.